WAK PUNYA GENG

Friday, February 12, 2010

KAU-KAU, AKU-AKU

Perkara macam ni menyebab jenayah banyak berlaku, sebab orang sekeliling buat tak tau je...

Pengawal tidak bantu remaja dibelasah


DUA pengawal keselamatan memerhati dua remaja bertumbuk di sebuah perhentian bas di Seattle.


SEATTLE - Imej kamera litar tertutup (CCTV) yang menunjukkan seorang remaja perempuan sedang dibelasah manakala tiga pengawal keselamatan cuma memerhatikannya tanpa memberi sebarang pertolongan telah mencetuskan kemarahan di Amerika Syarikat (AS), lapor sebuah akhbar semalam.

Mangsa ditumbuk dan ditendang berulang kali di kepala dalam pergaduhan tersebut berdasarkan imej yang boleh dilihat di YouTube.

Walaupun remaja perempuan berumur 15 tahun itu terbaring di tepi jalan, tiga pengawal tersebut tidak datang untuk melihatnya sama ada dia cedera parah.

Ketua tempat pengawal keselamatan itu bekeja berkata, dasar syarikat tidak membenarkan kakitangan-kakitangannya terlibat dalam pergaduhan tetapi mereka dibenarkan membuat laporan.

Namun, stesen-stesen televisyen dan media dihujani dengan aduan mengenai sikap pengawal keselamatan yang tidak membuat sebarang tindakan bagi membantu remaja berkenaan.

Mangsa itu percaya bahawa pengawal keselamatan di sebuah perhentian bas di Seattle, Washington dapat melindunginya daripada diserang oleh seorang remaja.

"Saya menghampiri pengawal keselamatan itu dan memberitahu mereka bahawa terdapat remaja lain yang mahu memukulnya," kata kenyataan gadis itu dalam dokumen mahkamah.

Gadis yang berkulit hitam memberitahu bahawa kumpulan remaja yang mahu membelasahnya itu mendakwa dia berlagak seperti orang berkulit putih.

Namun, gadis itu tidak perlu mendapatkan sebarang rawatan perubatan dan semasa kejadian dia melindungi dadanya daripada ditendang. - Agensi

3 comments:

  1. ITULAH MASALAHNYA, KALAU PAKAT RAMAI2 MUSTI DIA ORANG TAK BERANI PUNYA

    ReplyDelete
  2. hans,
    kat kampung dulu kita x berani isap rokok, sebab 'orang' kampung akan ambil sesuatu tindakan. la ni ???

    mrlobi,
    betul tu....

    ReplyDelete