WAK PUNYA GENG

Thursday, May 13, 2010

Menyamar wanita untuk kahwin lelaki





BEIJING - Seorang pemuda di China, Wang Mou ditangkap kerana menyamar sebagai wanita dan berkahwin dengan tiga lelaki sebelum melarikan wang hantaran pertunangan mereka, lapor sebuah akhbar semalam.

Akhbar Dahe Daily melaporkan Mou (gambar), 18, telah berkahwin dengan tiga orang lelaki pada tahun ini.

Pemuda itu menyamar sebagai wanita selepas dia ditipu oleh seorang wanita lain yang menjanjikan untuk mendapatkan pekerjaan kepadanya.

Namun, apa yang berlaku pada dirinya ialah pemuda itu dijual oleh wanita yang menjanjikan pekerjaan kepadanya dengan dijadikan isteri kepada lelaki lain.

"Dia menipu saya. Saya kemudiannya mendapat peluang untuk melarikan diri. Saya menyedari bahawa saya dapat menggunakan kaedah yang sama sebagai jalan singkat untuk mendapatkan wang," kata Mou.

"Ramai orang menyangka saya ialah seorang wanita apabila kali pertama melihat saya," tambahnya.

Selepas perkahwinan pertamanya, dia menjual dirinya dengan bantuan seorang rakan kepada dua lagi lelaki dengan bayaran 10,208 yuan (RM4,797).

Pemuda itu ditangkap semasa cuba melarikan diri pada hari perkahwinan ketiganya oleh beberapa wanita tempatan yang kemudian menyerahkannya kepada polis setelah mereka menyedari dia sebenarnya seorang lelaki. - Agensi

1 comment:

  1. wah
    sampai begitu sekali

    p/s : jangan lupa mengikuti episod 8 siri Antara Dia,Kau Dan Aku hanya di www.hanspunyablog.blogspot.com

    ReplyDelete