WAK PUNYA GENG

Tuesday, September 22, 2009

'Lelaki monyet' jalani pembedahan


BEIJING - Lelaki yang mempunyai paling banyak rambut di dunia, Yu Zhenghuan menjalani pembedahan plastik sebagai usaha untuk menceburi bidang lakonan secara serius, lapor sebuah akhbar semalam.

Sebanyak 96 peratus daripada tubuh Zhenghuan yang mempunyai nama jolokan lelaki monyet itu diliputi rambut.

Sebelum ini dia yang berumur 32 tahun berharap akan memegang satu watak dalam drama klasik yang berjudul Journey to the west.

Drama itu mengisahkan seekor monyet menolong tuannya.

"Saya berpendapat saya merupakan calon terbaik kerana saya kelihatan seperti seekor monyet dan nama jolokan saya ialah lelaki monyet," kata Zhenghuan.

Namun, dia gagal dalam sesi uji bakat kerana wajahnya tidak tampan.

Menurutnya, dia akan menjalani pembedahan plastik bagi membolehkan dirinya menjadi 'monyet yang memiliki wajah tampan.'

Dia akan menjalani lima sesi pembedahan bagi membuang rambutnya.

Zhenghuan turut menjalani pembedahan plastik bagi membesarkan matanya dan mengurangkan saiz hidung serta bibirnya.

Semasa berumur tujuh tahun, dia menjadi popular kerana berlakon dalam sebuah filem yang berjudul Monkey Boy's Treasure Safari.

"Saya meminati bidang lakonan tetapi sebahagian orang percaya saya mencapai kejayaan kerana rambut saya. Ia tidak benar. Saya mahu membuktikan bahawa saya mempunyai bakat dan saya tidak memerlukan rambut ini," katanya. - Agensi

No comments:

Post a Comment