WAK PUNYA GENG

Wednesday, December 9, 2009

HARGA 'SEBUAH' NYAWA

Hatta nyawa seekor lembu 'orang' bersusah payah untuk menyelamatkannya. Tapi nyawa seorang manusia sesenang je 'diragut' oleh 'peragut'.


Lembu 'degil' diselamatkan


GAMBAR menunjukkan seekor lembu diselamatkan dengan menggunakan pelampung di Pelabuhan Darwin baru-baru ini.



DARWIN - Seekor lembu di Australia nyaris lemas kerana keletihan selepas memasuki kawasan laut dalam di Pelabuhan Darwin, di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Kejadian berlaku apabila lembu seberat 500 kilogram itu dipercayai tersilap berenang di perairan dalam pada awal pagi sebelum diselamatkan oleh pasukan penyelamat tempatan, baru-baru ini.

Mereka berhempas-pulas selama 45 minit kerana lembu itu enggan bekerjasama namun anggota-anggota penyelamat berjaya memasang tali pada kepala haiwan itu dan menariknya ke daratan. - Agensi

4 comments:

  1. Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

    Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila
    klik disini.

    Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

    "SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

    P/S: Sediki pandangan dari hamba yang serba kekurangan ini... sila klik
    DISINI

    "Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
    Wallahualam.

    "Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

    blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis.. Semoga sejahtera dan semoga sentiasa diberi keberkatan.. wassalam.

    ReplyDelete
  2. ambo punya komputer kena itu virus...3 minggu tersadai...memang lama tak tengok blog wak....blog ambo sendiri pun macam tak bertuan.....

    ReplyDelete
  3. zul,
    patut le..blog x update...ingat tenggelam banjir (gurau je...) he3x

    ReplyDelete
  4. banjir pun ia juga,sibuk mengemas ayam itik, alihkan kekawasan tinggi.Hujan lebat awal disember 2009 memang cemas juga, tapi tak sempat pindah sbb keesokkan air perlahan lahan surut.....

    ReplyDelete