WAK PUNYA GENG

Thursday, January 14, 2010

DUA DUNIA

Di Acheh, manusia berusaha mendekatkan diri kepada Allah SWT. Nun 'disana' ada pula manusia yang lupa............

dunia 1

Polis syariah giat cegah maksiat


SEORANG anggota polis syariah menyoal seorang
lelaki yang duduk di tepi pantai bersama kekasihnya
di Banda Aceh pada 18 Disember lalu.


BANDA ACEH - Polis pencegah maksiat di sini yang dikenali sebagai Wilayatul Hisbah giat memberi teguran kepada pasangan kekasih yang duduk di tepi pantai, wanita tidak bertudung, berjudi dan peminum arak.

"Kamu masih tidak berkahwin. Kamu sepatutnya tidak berada bersama-sama di sini.

"Kamu sepatutnya pergi dari sini," kata seorang pegawai pencegah maksiat itu kepada satu pasangan kekasih yang berjalan ke tempat meletak kenderaan sambil disaksikan oleh sejumlah orang di sini, baru-baru ini.

Gadis-gadis yang memakai pakaian ketat turut diberikan amaran supaya tidak memakainya pada masa depan.

"Kamu tidak sepatutnya malu pada diri sendiri kerana memakai pakaian seperti ini," kata seorang pegawai pencegah maksiat itu.

"Pergi pulang dan pakai pakaian yang lebih sederhana," katanya.

Menurut Ketua Jabatan Undang-Undang Syarie Wilayah Aceh, Marzuki, pihaknya membuat pencegahan tanpa mengambil pendekatan keras terhadap pesalah sebagai salah satu cara untuk mereka memahami tujuan pasukan itu membuat teguran.

Wilayah Indonesia itu dibenarkan untuk menggunakan undang-undang syariah sebagai sebahagian daripada perjanjian autonomi dengan pemerintah negara tersebut pada 2002. - Reuters


dunia 2

Aksi Beyonce hibur anak Gaddafi


GAMBAR menunjukkan aksi Beyonce semasa membuat persembahan pada parti anak Gaddafi di pantai Nikki, Kepulauan Caribbean pada awal tahun ini.


NEW YORK - Penyanyi terkenal, Beyonce dlaporkan menerima bayaran lumayan sebanyak AS$2 juta (RM6.6 juta) bagi mengadakan persembahan untuk Muatsim Gaddafi iaitu anak lelaki ketiga pemimpin Libya, Muammar Gaddafi, lapor sebuah akhbar Britain, Daily Mail semalam.

Bayaran tersebut untuk lima buah lagu nyanyian Beyonce pada satu parti tertutup anjuran Muatsim di pantai Nikki, Kepulauan Carribean, pada 1 Januari lalu.

Akhbar itu menyiarkan gambar-gambar yang menunjukkan Beyonce memakai pakaian seksi.

Sebelum ini terdapat beberapa akhbar dan media yang menyatakan Beyonce membuat persembahan untuk anak Gaddafi itu.

Penyanyi itu membuat persembahan di sebuah pentas kecil di pantai tersebut dengan aksinya dilihat oleh Muatsim dan beberapa rakan perniagaannya serta sejumlah tetamu lain.

Bagi peminat Beyonce, agak sukar untuk mereka menerima kenyataan bahawa penyanyi yang popular dengan lagu Crazy In Love itu sanggup beraksi seksi di pentas kecil itu yang mirip sebuah pentas tarian tiang.

Dia dilaporkan melenggok seksi dan berlutut di hadapan Muatsim seperti seorang penari erotik.

Sebelum ini, Beyonce, 28, dan suaminya iaitu penyanyi rap Jay-Z, 41, dinamakan sebagai penghibur yang mendapat pendapatan paling tinggi di dunia iaitu sebanyak AS$110 (RM367.3 juta) antara Jun 2008 hingga Jun 2009.

Namun, para peminat Beyonce boleh menarik nafas lega kerana sepanjang melakukan persembahan tersebut dia ditemani oleh Jay-Z.

Muatsim turut mengundang beberapa selebriti Hollywood seperti Jon Bon Jovi dan Usher serta beberapa orang wanita cantik bagi memeriahkan acara pada malam itu. - Agensi

2 comments:

  1. huhu,,,
    aku sbg slh seko pmint byonce
    da start nyampah lak,,,
    adoi,,, tah hape2

    ReplyDelete
  2. suka kerana Allah, benci kerana Allah...

    ReplyDelete