WAK PUNYA GENG

Saturday, January 23, 2010

Gempar bayi lahir kepala dua



ANUGRAH Arya Suprianta yang mempunyai kepala kedua di perutnya seperti disiarkan stesen televisyen SCTV.


PENDUDUK di Nibung Putih, Muarasabak Barat, Tanjung Jabung Timur dekat sini gempar apabila seorang wanita tempatan, Irawati melahirkan seorang bayi lelaki berkepala dua pada Selasa lalu, lapor akhbar tempatan semalam.

Anak pertama wanita yang berusia 25 tahun itu selamat dilahirkan di rumahnya dengan berat 3.2 kilogram sebelum dibawa ke Hospital Nurdin Hamzah dan kemudian dirujuk ke Hospital Daerah Raden Mattaher di sini kelmarin.

Bayi yang diberi nama Anugrah Arya Suprianta memiliki kepala kedua di perutnya.

Kata bapanya, Abdul Kassim, 29, seorang petani, pada mulanya bayi itu disangka sebagai anak kembar kerana tidak menunjukkan sebarang tanda aneh sepanjang pemeriksaan sebelum dilahirkan.

"Tidak ada gambaran bahawa anak kami akan memiliki kepala dua namun, kami tabah dengan keadaan ini kerana dia adalah amanah Allah," katanya.

Pasukan polis kini diletakkan di rumah pasangan itu bagi mengawal orang ramai yang teruja mahu melihat bayi tersebut. Pada 26 Disember lalu, satu bayi berkepala dua juga dilahirkan di Garut, Jawa Barat tetapi meninggal dunia beberapa jam kemudian. - Agensi

1 comment: